Gaston en Marloes op reis in Taiwan

Dag 23, Dubai

Het internationale vliegveld van Taiwan valt absoluut niet tegen, het is modern en we hebben bij de Starbucks wat gedronken en gegeten. Omdat de vlucht niet volgeboekt was konden wij allebei een rij met vier stoelen krijgen en konden we lang uit liggen. We waren moe en gingen ervan uit dat we goed zouden slapen, helaas ik kon niet in slaap komen, en zelfs na het innemen van een slaaptablet viel ik nog niet om, dat was flink balen. Gelukkig slaapt Gaston wel een aantal uren. Om even na 05.00 uur komen we aan in Dubai, bij de douane duurt het wat langer dan normaal, want ze doen een beetje moeilijk over het paspoort van Gaston. Ik loop er even naar toe en maak ook even een praatje. Gaston weet namelijk niet meer wanneer we hier de vorige keer waren en dat wil de man weten. Hij heeft het in zijn gegevens staan, maar wil het van Gaston horen. Gelukkig mag ik de antwoorden ook geven. Als we eindelijk bij de bagage band komen, is mijn bagage er al afgehaald en draait de tas van Gaston nog een eenzaam rondje. Natuurlijk worden wij er ook uitgehaald voor een bagage check en om 06.30 uur staan we dan eindelijk buiten. Nog even geld pinnen en een taxi nemen. Ik wil graag met de ladies taxi, het veiligste vervoer middel hier. We zijn al snel bij het hotel en kunnen pas na 12.00 onze kamer betrekken, als we een rokerskamer willen kunnen we die direct betrekken. Nee bedankt, dan maar wachten. We kunnen tegen betaling aanschuiven bij het ontbijt dat tot 10.30 uur is. We brengen hier twee en half uur door en beginnen we de dag met een cappuccino en lezen in het Dubai boekje. Vijf jaar geleden waren wij ook in Dubai en hebben destijds alles al bekeken, nu kunnen we op een hele andere manier deze stad gaan bekijken. Om 09.30 gaan we bij het buiten zwembad liggen op een ligbed en dommelen wat tot 12.00 uur en mogen dan eindelijk een douche gaan nemen in onze kamer/appartement. We lummelen wat aan en nemen in de middag een taxi naar de Creek, hier nemen we de boot (€ 0,25 pp) naar de overkant. Hier heb je de Gold en Spice Souk, het is even wennen. Het aanbieden van de handel gaat op een zeer agressieve manier, niet leuk. We lunchen bij Al Buraq. We nemen de boot weer naar de andere kant en gaan hier nog even naar de Old Souk. Hier zijn de mensen wat vriendelijker en zijn niet zo opdringerig. We willen een taxi richting het hotel nemen en de eerste taxi wil ons niet meenemen, ik ben bang dat we moeten lopen. Gelukkig de volgende wil ons wel meenemen. Ons hotel, ligt boven de Burjman Mall en we gaan hier binnen een kijkje nemen. Gelijk even een restaurant voor vanavond uitzoeken. We kiezen voor de Griek.