Gaston en Marloes op reis in Taiwan

Dag 20, Tainan - Sun Moon Lake

Om 11.00 uur verlaten we Tainan, het duurt veertig minuten voordat we de stad uit zijn. Er hangt weer een behoorlijke laag smog en je kan de bergen er bijna niet door zien. We kunnen een stuk via de tolweg rijden en dat schiet aardig op, je mag hier namelijk 110 rijden. We gaan de weg af bij een erg groot wegrestaurant, volop keuze zou je zeggen, klopt als je van varkens bloed soep houdt. We kiezen voor rijstnoodles en dumplings, was lekker. Even later rijden we de bergen in richting onze laatste bestemming in Taiwan. Om 15.00 uur komen we aan bij het Sun Moon Lake, via een prachtige route door de bergen. Hier schijnt de zon en is de smog weg. We kunnen direct inchecken en we hebben een kamer met balkon en uitzicht op het meer. We genieten van het uitzicht en om 16.00 uur lopen we het dorpje Ita Thao in. Het geeft je een gevoel alsof je in een wintersport omgeving bent. Leuke souvenirs winkeltjes (tot op heden niet tegen gekomen) met onbetaalbare prijzen, braadworsten en lekkere broodjes. Gaston ziet al snel dat ze cassave aan het maken zijn en koopt een grote zak om op te eten. Ik loop winkeltje in en uit. Helaas spreekt hier weer niemand Engels en kan ik niet echt onderhandelen, jammer. Ik koop nog wel stenen die ze ook in de tempels gebruiken. We zijn opzoek naar wat eten en zijn er eindelijk uit dat we gaan voor een gevuld kippetje met rijst en uien (bij een stalletje), als wij aan de beurt zijn is de kip op en gaat de mevrouw in kwestie op de scooter nieuwe kip halen. Wij wachten en wachten en wachten, we besluiten burritos te kopen. Deze nuttigen we op de kamer. Vanavond maar niet te laat slapen, morgen hebben we een druk programma.