Gaston en Marloes op reis in Taiwan

Dag 22, Sun Moon Lake - Taoyuan

Geen kip gisteravond, weer uitverkocht en er werd ook geen nieuwe gehaald. Vanochtend na het ontbijt nog even op het balkon gezeten voordat we onze weg vervolgen richting het noorden. Vandaag onze laatste dag in Taiwan, dus moeten we die optimaal benutten. In de buurt is nog een tempel, de Wen Wu tempel. In de Wen Wu tempel worden zowel burgerlijke (Wen) als militaire (Wu) goden vereerd. Hadden geen idee dat daar ook nog verschillende goden in bestonden, zo leer je nog eens wat. Ik vind de beelden angstaanjagend, maar de tempel is wel ontzettend mooi. De Wen Wu tempel bestaat uit drie delen. De voorste hal is gewijd aan de god van de literatuur (nog een god), de centale hal is gewijd aan Guang Gong, de god van de oorlog en Yue Fei, een oorlogsgod en het achterste deel herdenkt Confucius. De tempel wordt bewaakt door twee grote rode leeuwen. We zijn onder de indruk van al het beeldhouwkunst. We brengen er een uur door en gaan dan verder, zorgen dat we uit de bergen komen. Het is 30 graden en we hebben nog steeds een blauwe hemel, waarschijnlijk komen we straks weer in de smog terecht. Het is nogal druk op de weg. Onze navigatie geeft ineens aan dat we de weg af moeten en zo komen we in de drukke stad Taichung terecht, de navigatie stopt er ineens mee en daar rijden we dan. Geen borden met plaatsnamen, alleen straatnamen. Wat blijkt, de navigatie staat niet ingesteld op tolwegen. Het kost ons drie kwartier om deze stad uit te komen. Al snel zien we een wegrestaurant en gaan daar een hapje eten. We kunnen op een terras buiten zitten en nog geen 10 minuten later vallen er druppels, regen. We gaan verder op pad en komen gelijk in een hele lange file te staan en de regen komt met bakken uit de hemel. Het is ook direct donker, we rijden stapvoets. We hebben afgesproken dat we om 18.00 uur de auto zouden inleveren op het vliegveld, daar zou iemand ons opwachten bij Terminal 1. 18.00 uur gaan we zo natuurlijk niet halen, wat een gedoe. Niet leuk dat onze laatste dag zo eindigt. Gelukkig hebben we constant mooi weer gehad en als het goed is vliegen we vannacht ook richting het mooie weer. Om 18.30 uur komen we op het vliegveld aan, we leveren de auto in en moeten nog tolgeld betalen. Opgelucht dat we veilig het vliegveld hebben bereikt gaan we naar binnen. We vragen of we ons ergens kunnen omkleden en worden naar de derde verdieping verwezen, hier kunnen we ons opfrissen en omkleden. We drinken cappuccino en eten een broodje. We hebben drie prachtige weken in Taiwan gehad, met vele hoogtepunten, prachtig weer en vriendelijke mensen. Jammer dat het eten tegenviel, maar we hebben ons gered. Om 23.45 vliegen we naar Dubai, waar we de rest van de week doorbrengen.

mam

Lieverds bij een kop koffie je laatste verhaal gelezen wat een spanning op zo,n laatste dag nou nog maar even genieten van weer een andere cultuur bedankt voor al het moois dat je met ons deelde.de auto is naar de garage ik ben benieuw hopelijk valt het mee ik ben wel weer echt op z,n hollads bezig kunnen jullie vast weer wennen verder is alles nog bij het oude .mooie dagen in d u b a i liefsmam