Gaston en Marloes op reis in Taiwan

Dag 24, Dubai

Vanochtend ontbeten op ons balkon, de wasmachine aangezet (alsof we thuis zijn) en nog in het boekje van Dubai zitten lezen. Ik lees dat er een wijk is waar je wat goedkoper kan shoppen en Gaston is er ook voor. We besluiten met de metro te gaan, een hele belevenis op zich, mannen en vrouwen mogen niet in het zelfde compartiment. Als de metro er is stap ik in en kijk of ik Gaston ook ergens zie, hij kon zich nog net tussen al die mannen proppen. Bij het station waar we er uitgaan vraag ik welke uitgang we moeten nemen. Buiten het station worden we aangestaard door de vele Indiërs die hier wonen. We komen in de achterbuurt van Dubai terecht. Het geeft niet echt een prettig gevoel. In plaats van dat we weer vertrekken lopen we gewoon door en worden we aangesproken, we lopen mee naar een winkel, maar ik vind het te duur. Ze laten ons weer naar buiten gaan, gelukkig. We lopen door en vragen iemand de weg naar de mall, hij heeft geen idee. Even later worden we weer aangesproken, we lopen weer met iemand mee. Na wat onderhandelingen koop ik iets. We lopen nog naar een winkelcentrum, maar we worden steeds maar aangesproken en nemen een taxi naar de Dubai Mall, gelukkig weer in een fatsoenlijke omgeving. We brengen hier toch wel enkele uren door, om 16.30 uur gaan we naar de Burj Khalifa, nog steeds de hoogste toren ter wereld (828 meter),we kunnen al vrij snel de lift nemen naar de 125ste verdieping. Vijf jaar geleden zijn we ook op deze toren geweest en toen hebben we alleen kunnen genieten van Dubai by night en nu willen we ook Dubai by day zien en by night. Helaas hangt er een behoorlijke smog laag boven de stad. Het blijft toch fascinerend om zo hoog boven de grond naar beneden te kunnen kijken. De stad is nog steeds in ontwikkeling. Zodra het donker is en de fontein-show begint gaan wij naar beneden, het is ondertussen 18.15 uur. We hebben ook nog tickets voor een boottochtje om de fontein-show van dichtbij mee te maken. Vijf jaar geleden waren deze fluisterbootjes er nog niet. We genieten hier ontzettend van. Nadien gaan we ook nog op de oever naar de show kijken. We gaan naar dezelfde Mexicaan waar we vijf jaar geleden ook hebben gegeten en gaan zelfs aan het zelfde tafeltje zitten. We nemen een taxi terug naar het hotel, die als een gek door de stad rijdt. Om 22.00 uur zijn we terug, heelhuids.

mam

Iieverds nu woensdag jullie belevennisse in dubai gelezen het ging weer even niet maar kijk aan de aanhouder wint het is spannend om daar te lopen marloes blijf bij elkaar a.u.b jullie zien zoveel moois en dat wij daar van meegenieten kunnen is zo mooi lieverds jullie gaanal bijna aftellen en daarom zeg ik tot gauw liefs mam.