Gaston en Marloes op reis in Taiwan

Dag 8, Luodong - Taroko NP

Om 09.30 vertrokken uit Luodong, we hebben 120 km voor de boeg. Hier gaan we 5 uur over doen, we mogen de hele rit maar 40 km rijden. We rijden langs de kust en komen de mooiste rotsformaties en kliffen tegen. Waar we kunnen stoppen, maken we een korte stop om te genieten van de omgeving. Tegen 12.00 uur komen we, denken wij bij een wegrestaurant aan. Even een sanitaire stop en misschien een hapje eten. Het is een grote hal waar je eten kan kopen en veel snoep, we hebben nog een broodje bij ons die we gisteren bij een bakkerij hebben gekocht en eten die op. Tot op heden waren de openbare toiletten spik en span, maar deze laten we schieten. Het stinkt er enorm dat de hoge nood gelijk weg is. De route is prachtig en op een bepaald moment rijden we de Taroko Kloof binnen, dit is Taiwan's meest bijzondere fenomeen. De woeste Liwu rivier heeft in de loop van miljoenen jaren een inmense kloof uitgesleten, met een lengte van 20 kilometer en marmeren bergwanden tot wel 1000 meter hoog. De weg loopt dwars door de bergen en in dit spectaculair mooi gebied kan je een wandeling maken langs rivieren, watervallen en hangbruggen. Dit staat morgen op het programma. We zijn dan ook behoorlijk onder de indruk van dit natuurschoon. We maken dan ook meerdere stops. Wat een nietig gevoel krijg je als je hier naar beneden en naar boven kijkt. Ons hotel is midden in dit natuurwonder, het is een vijfsterren hotel. Ook deze kamer is weer een juweeltje, met een ruime badkamer en een toilet met verwarmde wc bril. Gaston vindt dat laatste maar niks, ik vind het wel prettig. Het balkon is zeer ruim, waar we nog even vertoeven. Boven op het dak is een zwembad en enkele jacuzzi baden. Gaston gaat nog even relaxen in een jacuzzi en ik ga bij het zwembad relaxen. In het hotel is het behoorlijk koud, alsof ze de airco op nul hebben staan. Gelukkig kunnen we het op de kamer wat warmer maken. In het hotel zijn twee restaurants, een à la carte restaurant en een buffet restaurant, we kiezen voor de laatste en het eten is verrukkelijk. 's Avonds kunnen we nog genieten van een aboriginal dansshow, nog steeds woont er op dit eiland een Thao stam, de oorspronkelijke bewoners van Taiwan dat destijds Formosa heette. Ze laten ons verschillende dansen zien. We kunnen vanaf ons balkon meegenieten, gelukkig maar want er wordt verwacht dat de gasten meedansen.