Gaston en Marloes op reis in Taiwan

Dag 27, Dubai - Groningen

We moeten onze tassen nog inpakken en hebben daar nog niet echt zin in. We besluiten om gelijk alles op kleur in te pakken zodat het thuis zo in de wasmachine kan. Goed plan! We ontbijten en checken tegen 12.00 uur uit. We regelen een taxi naar het vliegveld en zijn daar binnen een kwartier, buiten is het ontzettend warm en we willen dan ook zo snel mogelijk naar binnen. We moeten inchecken bij balie 4, hier gaat het ontzettend snel. In mijn tas zit maar 16 kilo, schouderklopje. Terwijl we 30 kilo mee mochten nemen. We laten onze handbagage controleren en gaan dan door de douane, het gaat stukken sneller dan toen we dit land binnenkwamen. We zien ligstoelen en gaan daar lekker liggen, broodje halen (we hebben nog nooit liggend op een vliegveld een broodje gegeten) en nog even relaxen voor wij het volle vliegtuig instappen. Om 14.30 uur kunnen we boarden en om 15.15 uur hangen we in de lucht. 7 uur en 45 minuten voor de boeg. Gaston leest zijn boek uit en ik kijk 2 films en 13 afleveringen van een serie. We zijn altijd weer blij dat we weer veilig op de grond staan en om 19.40 uur komen we aan op Schiphol. Het vliegtuig staat natuurlijk aan het eind van het vliegveld en we komen helemaal door de catacomben van Schiphol. Door de douane en dan de bagage ophalen, dit duurt zo lang dat we onze trein niet halen en pas de trein om 21.03 uur kunnen nemen. Om 23.15 uur zijn we in Groningen en nemen een taxi naar huis. Op de eetkamer tafel liggen een chocolade sinterklaas, gevuld speculaas en chocolade pepernoten. Wat leuke thuiskomst, we zitten direct in de sfeer. Bedankt buurtjes. We hebben een geweldige vier weken achter de rug waar we nog met regelmaat op terug zullen kijken. Iedereen die mee heeft kunnen lezen, heeft Taiwan ook een beetje leren kennen.